نماينده‌ي حزب كارگزاران سازندگي در ستاد انتخاباتي ائتلاف اصلاح‌طلبان، گفت: طبق برنامه‌ي زمان‌بندي حداكثر تا بيست روز آينده بايد فهرست انتخابات شوراهاي اين ائتلاف تكميل شود.

هدايت آقايي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: در فاصله‌ي اين بيست روز مهم اين است كه ما بتوانيم متوجه شويم كه عزم و اراده‌اي براي برگزاري يك انتخابات آزاد در كشور وجود دارد يا خير. اگر از اين قضيه مطمئن شويم فعاليت‌هاي خود را ادامه مي‌دهيم و در غير اين صورت ديگر كاري از دست ما برنمي‌آيد.

وي با اشاره به اعلام موجوديت ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و انتخاب رييس و سخنگوي اين ستاد، گفت: از اين پس همه‌ي احزاب و گروه‌هاي عضو اين ستاد درباره‌ي انتخابات با هم تصميم مي‌گيرند و همه سعي مي‌كنند كه موضع جداگانه‌اي نداشته باشند.

آقايي با بيان اين‌كه همه‌ي مواضع از اين پس از طريق ستاد اعلام مي‌شود، اضافه كرد: مهم‌ترين كار ما در اين مقطع زماني بررسي فضاي انتخابات است تا متوجه شويم كه طرف مقابل قصد دارد موانع عمده‌اي براي انتخابات ايجاد كند يا خير.

اين عضو شوراي كارگزاران حزب كارگزاران سازندگي، تاكيد كرد: اگر مانع عمده‌اي بر سر راه نباشد شركت ما در انتخابات قطعي است و در مرحله‌ي بعد تعيين فهرست‌ها و تشويق افراد براي ثبت‌نام انتخابات شوراها را دنبال مي‌كنيم.

آقايي با يادآوري اين‌كه همه‌ي نيروهاي اصلاح‌طلب تصميم گرفته‌اند در انتخابات خبرگان از فهرستي كه مجمعين(مجمع روحانوين و مجمع مدرسين) تهيه مي‌كنند - اگر ردصلاحيت عمده‌اي در آن نباشد - حمايت كنند در عين حال، گفت: درباره‌ي انتخابات شوراها چون هنوز فرصت باقي است ابتدا فضاي انتخابات را ارزيابي و پس از آن فهرست كانديداها را آماده مي‌كنيم.

اين عضو ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: متاسفانه اخبار خوبي درباره‌ي تركيب هيات‌هاي نظارت در انتخابات به گوش نمي‌رسد. اكثر قريب به اتفاق هيات‌هاي نظارت يك طرفه و يكسويه و متعلق به جناح راست هستند لذا يكي از نگراني‌هاي عمده‌ي ما به همين قضيه برمي‌گردد.

آقايي با بيان اين‌كه تغيير و تحولاتي كه در وزارت كشور و ستاد انتخابات به وجود آمده به اين نگراني‌ها افزوده است، در عين حال به يكي شدن هيات‌هاي اجرايي انتخابات خبرگان و شوراها كه وزارت كشور پيشنهاد آن را داده است اشاره كرد و گفت: اين قضيه نگراني‌هاي ما را جدي‌تر كرده است. تركيب و اختياراتي كه به اين شكل توزيع شده در مجموع فضاي انتخابات را مبهم خواهد كرد.

وي گفت: نيروهاي اصلاح‌طلب يقينا اگر به نقطه‌اي برسند كه احساس كنند فضاي انتخابات اجازه‌ي ورود آن‌ها را به طور فعال در عرصه نمي‌دهد و فضاي انتخابات محدود است، انگيزه‌اي براي شركت گسترده نخواهند داشت لذا حضور پر شور ما در انتخابات بستگي به عملكرد طرف مقابل دارد كه بخواهد چه تاكتيكي را به خرج دهد.

اين عضو شوراي سياست‌گذاري ستاد انتخاباتي ائتلاف اصلاح‌طلبان، با تاكيد بر اين‌كه جناح اصلاح‌طلب در اين مقطع زماني تصميم گرفته كه جدي‌تر با مسائل برخورد كند در عين حال به فعاليت‌هاي انتخاباتي حزب كارگزاران سازندگي دراين راستا اشاره كرد و گفت: حزب كارگزاران سازندگي نيز مثل ساير احزاب اصلاح‌طلب همه‌ي فعاليت‌هايش از اين پس با هماهنگي ستاد ائتلاف صورت خواهد گرفت و اين در حاليست كه در اين ستاد براي هر يك از احزاب و گروه‌ها وظيفه‌اي تعريف شده است.

وي با بيان اين‌كه به طور موازي هيچ‌يك از گروه‌هاي عضو ستاد فعاليتي نخواهند داشت، گفت: همه‌ي افرادي كه در ستاد عضويت دارند متعهد هستند كه كاري غي هماهنگ با ستاد را انجام ندهند.

آقايي با اشاره به اين‌كه به طور عمومي يكسري وظايف مثل معرفي نيرو براي هر يك از كميته‌ها در خود ستاد براي گروه‌ها وجود دارد، گفت: در اين راستا از حزب كارگزاران سازندگي انتظار بيشتري وجود دارد كه در زمينه‌هاي تخصصي و فني براي انتخابات شوراها فعال‌تر عمل كند و در معرفي افراد و روابط آن‌ها و تطبيق آن‌ها با ملاك‌هاي فني و تخصصي، نقش پررنگ‌تر و بيشتري ايفا كند.

وي گفت: هم‌اكنون در حال مشورت و رايزني در اين زمينه هستيم تا نهايتا نظرمان را به ساير گرو‌ه‌ها اعلام كنيم.

اين عضو شوراي كارگزاران حزب كارگزاران سازندگي، درباره‌ي احتمال حمايت حزب متبوعش از ليست انتخاباتي حزب اعتماد ملي كه پيش از اين يكي از اعضاي اعتماد ملي آن را عنوان كرده بود در پابان گفت‌و گوي خود با ايسنا تصريح كرد: اگر ليست انتخاباتي اين حزب نوپا مورد تاييد ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان باشد ما نيز از آن حمايت خواهيم كرد و در غير اين صورت چون حزب كارگزاران خود جزء پايه‌گذاران ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان است چنين كاري نخواهد كرد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا